19 December

Amanda väckte mig klockan halv 8 - 8 nån gång och ska att lill-kisse va på gång att få sina bebisar.
Så gick såklart upp och satt brevid hon och kollade till henne. Värkarna började komma ordentligt efter ca 4 h.
Nu klockan ca 14.20 så fick vi äntligen ut kattungen, den va jätteavlång och såg rätt knepig ut. Inte som alla andra kattungar har sett ut.. Tyvärr så dog den när den kommit halvägs ut.

Kanske dax att sterlisisera henne nu? Tycker det är jättekul att ha kattungar, men just denhär biten då dom ska föda tycker jag bara känns jobbig både för oss och kattmamman. Kul å typ kämpat och kämpat i flera timmar och sen när den kommer ut så är den död.. Alla andra gånger hon fött har ju inte gått så super bra heller. Första gången blev det 4 ungar, men då fick vi lov att fara till vetrinären för den ena ungen hade torkat fast. Den dog. De två andra var dödfödda och en överlevde. Sen andra gången gick de väl någorlunda bra. Amanda skulle vara kattvakt på kvällen, men hon somnade så en överlevande unge såg vi sen. Om hon hade andra ungar också eller om hon ätit upp dom? Det vet vi inte. Så lika bra att vi får henne steriliserad.

 
 Myggan kalle    &     Mumin

Hmm.. näe, jag funderar på att ta mig något att äta. Men har ingen direkt matlust efter dehär. Men får försöka få i mig något.
Jag som även hade tänkt att gå ut å umgås med mina kaniner, men nu känns det som att det är lite försent. Det är rätt mörkt nu. Så får ta det imorgon, om vädret tillåter vill säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0