29 December

Inte länge kvar till nyår nu. Jag som skulle köpa nått på mellandags rean som jag skulle kunna ha på mig på nyår. Men icket. Så jag får försöka ta vad som finns hemma. 

Idag så tog jag och frida oss an deras lekstuga, som Frida ska få göra om till kaninhus. Så vi städade ut alla sakerna och sopade undan. Då när vi skulle försöka lyfta en utav burarna så hade den frysit fast. Vi tog fram en hacka å hällde varmt vatten och tänkte att det kanske skulle gå att lyfta den sen. Senare så stötte vi på ett annat problem.. jo, buren var alldeles för bred för att ta sig igenom dörröppningen till lekstugan.. Vi kände oss lite smått besvikna. Men Frida har nu fått sin pappa, eller fått och fått honom att börja bygga. Han var rätt posetiv till Fridas tanke. Så han har redan hämtat material till burarna å allt! Min pappa är inte snabb när det gäller byggandet med min kaninbur..................................

Ikväll ha jag inte gjort särskillt mycket, gjorde en teckning men annars har jag mest som bara tagit det lungt. 

Förresten! Ska få börja rida Grimnir (min mosters häst), för hon har ramlat och slagit sig ordentligt. Så hon knarkar värtabletter. När mamma pratat me hon imorse tror jag det var så kunde hon knappt sitta ner.. så hur ska hon kunna rida då? Som sagt jag ska hjälpa henne med Grimnir ett tag framöver. Det blir nog kanon!  : )

Imorrn ska jag på stan med Frida, eller jag ska göra henne sällskap. Hittade inget för två dagar sen som jag tänkte ha på nyår. Tror inte jag har turen att hitta nått imorrn. Men jag får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0