11 Januari

Fredag: Var ledig, så jag drog mig till Grimnir och red en sväng. Vilket inte blev en särskilt lång ridtur eftersom hans hovar blev fulla med snö. Det blev bambi på hal is. Vi tog oss ingenstans, så efter att jag varit på banan ett tag så skulle jag ju rida nån annanstans, men som sagt. Jag kom ingen vart. Så jag hoppade av och ledde honom hem. Ville inte riskera att han skulle gå omkull med mig på. Tycker sånt är jätteobehagligt att sitta på hästen och det är massor med snö under hovarna.. Men tydligen så var det inget märkvärdigt med att det fastnade så mycket under hovarna sa Anna-lena. Hon tyckte jag skulle ha med mig en hovkrats nästa gång jag far ut och rider. Och det tycker jag låter som en bra ide!

På kvällen så frågade Josefin & Malin om jag å Frida ville hänga med till badhuset. Såklart vi ville det, vi packade ihop allt och begav oss till badet. Fast vi hann knappt vara där i en timme. Men ja, vi gjorde inte särskillt mycket. Bastun var typ höjdpunkten. Jag brukar faktiskt inte tycka om att basta, men det var riktigt skönt att göra det. Ofta brukar det vara döhett i bastun, men den kvällen vare väldigt lagomt. Vi gick sen och såg på Lets Dance hos Frida.

Lördag: Lördagen var jag i stallet hela dagen. Tycker det är jätteskönt att fara till stallet och vara där hela dagen och pyssla om hästarna. För det finns liksom alltid något att göra. Denna lördag var Caroline med också, Johannas låtsas syster. Eller förredetta låtsats syster, eller jag kanske är helt fel ute? Aja. Hur som helst var Caroline med också. Vi tog först in Damit & Geisha och körde en rätt lång tur med dom. Damit var riktigt svettig efter vi kommit tillbaka, gammbubben! Sen tog vi oss en promenad med Azalea, Mika och Kamomill. Allihopa var superpigga! Ville springa hela tiden. Shettisflickorna brukar vara assega och inte orka springa alls. Men idag var dom hur pigg som helst. Sötpollar.

På kvällen så såg jag Wallander - byfånen på tv, med Fridaaa. Den var faktiskt riktigt bra.

Söndag: Idag så har jag tagit mig en promenad upp till norråkern till Grimnir, som sällskap följde Linnea med. Orkade verkligen inte rida idag så for bara dit och borstade och gav honom mat. 

Efter den lilla promenaden så städade jag åt mina kaniner, vilket går rätt snabbt nu. Eftersom jag bara har 3 st. Alltså tänk! Förra sommaren hade jag nästan 7 egna kaniner att städa och ta hand om?! Fattar verkligen inte att jag hade tid med alla och orkade med dom.. Näe, nu ska jag bara ha mina 3 älsklingar + en till dvärgvädurs hona som jag får i vår.
Frida kom och höll mig sällskap när jag städade, sen gick vi in och gjorde typ ingenting. Pratade och såg på AristoCats med linnea.

Stallet på kvällen med Johanna och Caroline igen. Skulle ut och köra med Damit igen, men då när vi skulle gå ut från stallet så plötsligt haltade han! Och det var inget man kunde misstro sig om, han haltade rejält! Vi gick och hämtade Helena och då kunde han tydligen gå normalt. Inga som helst fel på honom. Troligast var det att han var stel efter gårdagens körning. Vi tog en lugn tur, bara skritt.

Just nu så sitter jag med en ansiktsmask. Någon ny variant, den blev asvarm när jag smörjde på den! Typ nån slags lera eller nått i den som gjorde den varm! Ashäftigt iaf! hahaha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0