8 Januari

Tog tidiga bussen in i morse, men ja. smart som jag var kom jag på när jag satt på bussen att jag börjar inte förrän om en timme. Så ja, jag satt på bibloteket och dega där.. Hur som helst kommer jag läsa matte 2 dagar i veckan. 4 timmar varje dag!!!!!! Oh my! Ja, vettfan hur jag ska klara av att räkna så mkt matte på 1 dag. Men de är uppdelat i 2h. på förmiddagen och eftermiddagen, slutar kring halv två tror jag.

Jag ska iallafall praktisera på Eriksdal, i Hörnefors. Va och pratade med dom igår. Så nu är praktikplatsen ordnad.

Haha, va hos shettisarna igår för första gången på 3 veckor! Det kändes verkligen att vi inte varit där på ett bra tag. Men Helena har ju varit utomlands också. Medan har hästarna har bott hos Maria.

Helena hjälpte oss att kömköra Azalea. Och sen tog vi med Geisha och tömkörde henne också. Kammo följde bara med som sällskap. Azalea är verkligen ingen lugn häst, näe hon stegrar och sparkar bakut när man ska tömköra henne.. och stressad nå så vansinnigt! Har seriöst aldrig sett en sån lätt stressad häst, bara de minsta fel man gör så håll hon på skita ner sig. Men vi får hoppas att hon blir lugnare med tiden, hon är ju som sagt bara unghäst nu. Och är typ knappt hanterad hos sin förra ägare. Men men hur som helst så gick kömkörningen bra, förutom att man knappt hade någon känsel i ansiktet sen..
Denna tanke har jag haft i mitt huvud ett bra tag nu och egentligent tycker jag det var rätt stor skillnad när Helena bytte Cilla mot Azalea.. För jag mena Cilla är väl inkörd & inriden sen väldigt lätt att hantera, medan Azalea är värsta nervvraket och knappt kan stå still. Och varken inkörd eller inriden. Men som sagt det blir nog bättre med tiden. ( :


Linnea och Ancilla -08

Kommentarer
Postat av: Linnea

vad fin jag va! :D // Linnea

2009-01-10 @ 16:25:43
URL: http://mamandaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0