Jag säger bara det hemma bra, men borta bäst

NU är jag hemma. Kom hem efter 9 nån gång. Ganska skönt å vara hemma ändå, men hade hellre velat vara kvar på kreta en vecka till! När vi for därifrån var det runt 28-30 grader varmt.. å här är det knappt 10 + grader.. Hur kul är det? Sverige kan ba gå å dö, utomlands in my heart!

Men något som är sjukt jobbigt med att vara utomlands är att djuren har det så jävla dåligt. Gatuhundar, gatukatter, jamen alla djur som bor där tas ju fan inte hand om på rätt sätt. Eller ja vissa gör väl det, men det är nog få. Vi gick även in i en djuraffär.... å det var så himla sjukt. Kaninerna / chinchillorna låg ute i skuggan just då, men dom LÅG i deras kiss och bajs. Det var deras "spån" eller vad man ska säga. Vattnet var GRÖNT! Fåglarna hade alldeles alldeles för trånga burar, dom hade var sin bur. Dom va inte tillsammans. Ja.. fiskarna kanske hade det värst.. dom simmade runt i grönt vatten, alltså de var verkligen inte städat till dom på hur länge som helst. Man såg knappt fiskarna.. Näe.. fy. Och jag som tycker synd om djuren på djuraffärerna här hemma i sverige. Så jag har verkligen ändrat min åsikt. Djuren HÄR i sverigehar det jävligt bra!

Alla djuren här hemma är helt galna. Haha, tur de finns nån som alltid blir glad då man kommer hem. Kiwi är så jäkulst kurrig, hon kurrar å cpar sig som ett mongo! Ni anar inte! Saga är typ överlycklig för att vara hemma. Kaninerna va också glada.. men tror dom mest var intresserade av att få mat om jag ska vara ärlig.. haha.

Lägger upp lite bilder från kreta, men lär ju inte lägga upp alla. Det skulle ta för lång tid. Men jag kommer säkert lägga upp fler i nått annat inlägg.


 Linnea, på flygplatsen dit


hotellet, från stranden







ovanligt?













 
familjekort, hahahahha jag dööööör linnea är vacker






Vågorna var riktigt stora ändå! Det syns inte på bilderna men


De var sjuuukt hur fin denhär hästen var! Hur social som helst. En unghingst, den hade varken vatten eller mat. Sen när vi hade hälsat på den och skulle gå så gnäggade den efter oss när vi gick.. fatta hur jobbigt det var å lämna den? Näe, helvetet va arg jag var. Den satt även fast i ett långt rep så den inte skulle rymma.. så jävla hemskt.. jävla greker ska fan int ha hästar, eller djur överhuvudtaget !


gatukatt

NU har ni fått er lite bilder, kommer lägga in fler. Som ni ser är bilderna inte i nån ordning. La bara in några. Lär ju bli mer macrobilder och sånt i ett annat inlägg.


Kommentarer
Postat av: ♥ EVELINA

hahhha , men snygg bild på dej och din syrra xD

2010-06-05 @ 00:24:03
URL: http://evelinaahli.blogg.se/
Postat av: Jenny

Nu vill jag veta, vem vann av dig och emma av aqtt bli brunast? :P

2010-06-05 @ 09:28:00
URL: http://jennyvem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0